מחקרים COVID-19

מחקר חדש: מחסור בויטמין D נקשר לסיכון מוגבר ללונג קוביד

במחקר נמצא כי חולי קורונה שאושפזו ורמת ויטמין D שלהם היתה נמוכה נטו יותר לפתח תסמיני לונג קוביד | מחסור גדול יותר של ויטמין D נקשר לתסמינים נוירו-קוגניטיביים

בדיקת רמת ויטמין D. אילוסטרציה

חולים שאושפזו עם קורונה ורמת הויטמין D שלהם נמוכה נטו יותר לפתח תסמיני לונג קוביד בהשוואה לאנשים ללא מחסור בויטמין D. כך עולה ממחקר חדש שפורסם בכתב העת The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

על פי המרכזים האמריקאיים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC), כאחד מכל חמישה מבוגרים בארה"ב שחלו בקורונה מפתחים בעקבות זאת לונג קוביד. המחקר, שביקש לבדוק את הקשר בין מחסור בויטמין D ללונג קוביד, מצא כי כשמדובר באנשים שאושפזו בשל קורונה, 50%-70% מהם יסבלו מלונג קוביד.

החוקרים ביקשו להסיר כמה שיותר משתנים לא ידועים כדי להבין מה גורם לסיכון ללונג קוביד. לצורך המחקר, החוקרים גייסו 50 אנשים שאובחנו עם לונג קוביד ו-50 אנשים ללא תסמינים כאלה ממרפאת חוץ הקשורה לבית החולים סן רפאלה במילאנו.

החוקרים התאימו את הנחקרים על פי הפרמטרים החל מחומרת המחלה, גיל, מין וכל מצב כרוני אם קיים. החוקרים בדקו את רמות ויטמין D של החולים בקורונה בשחרורם מאשפוז בבית החולים ושוב שישה חודשים לאחר השחרור, אז נבדקו גם לאיתור תסמינים של לונג קוביד.

לאחר מעקב של שישה חודשים, החוקרים מצאו כי רק רמת ויטמין D הבדילה בין שתי הקבוצות, מה שמצביע על מחסור בויטמין D כגורם לתסמיני לונג קוביד. החוקרים מצאו גם שמחסורים גדולים יותר של ויטמין D היו קשורים לרוב לתסמינים נוירו-קוגניטיביים.

נושאים קשורים:  לונג קוביד,  ויטמין D,  מחקרים,  חדשות,  19-COVID
תגובות
24.05.2023, 19:23

מתי תבינו שחוסר בויטמין סי ודי. הוא הפתח להדבקות בנגיפים. ונטילת תוספים ליפוזומליים בלבד. יכולה לסייע רבות !!!

09.06.2023, 22:12

קורלציה איננה הוכחת סיבתיות, כל הבלון הזה של ויטמין D כבר התנפץ מזמן - ויטמין D הוא סמן למצב ירוד ולא גורם לו.