חדשות

פסק דין: נשלחה לעשרות טיפולי פוריות מיותרים ותפוצה במאות אלפי שקלים

הצוות הרפואי בבית החולים ברזילי באשקלון אבחן בטעות כי התובעת סובלת מרחם דו קרני בזמן שבפועל סבלה ממחיצה ברחם | בית המשפט קבע: "שינוי האבחנה נעשה ברשלנות וללא כל בסיס"

טיפולי פוריות. אילוסטרציה

בימים אלה ניתן פסק דין על ידי כבוד השופט יובל גזית מבית משפט השלום בתל אביב, במסגרתו נתקבלה תביעתה של אישה כנגד בית החולים ברזילי ומדינת ישראל ונקבע כי עליהם לשלם לה כ–800 אלף שקל בטרם ניכויים.

על פי הטענות שהועלו בתביעה, הצוות הרפואי בבית החולים ברזילי באשקלון אבחן בטעות כי התובעת סובלת מרחם דו קרני, בזמן שבפועל סבלה ממחיצה ברחם. כך, במקום לבצע טיפול של כריתת מחיצה, נשלחה התובעת לבצע עשרות טיפולי הפריה, שלא היה כל סיכוי שיצליחו. כך, טענה התביעה, "איבדה האישה כ-20 שנות פוריות, בזמן שטיפול נכון בפרוצדורה פשוטה של כריתת המחיצה יכול היה לאפשר לה להיכנס להריון בעת שהיא צעירה ובשנות הפוריות".

עו"ד רן שפירא. צילום: אופיר הייב

עו"ד רן שפירא ממשרד עורכי הדין אלמוג-שפירא הגיש את תביעת הפיצויים נגד "ברזילי" בשמה של האישה ובה נטען שכבר בתחילת שנות ה-90, כאשר התובעת היתה נשואה טרייה בשנות ה-20 המוקדמות של חייה, העריך גינקולוג מומחה כי היא סובלת מרחם עם מחיצה – תופעה נדירה שבה קיימת מחיצה בין שני חלקי הרחם ומקשה מאוד על האפשרות להיכנס להריון. למרות זאת ומסיבה לא ברורה, השתנתה האבחנה בבית החולים ברזילי לרחם דו קרני. כך, במקום להמליץ לתובעת על הסרת המחיצה, הופנתה התובעת לביצוע טיפולי הפריה חסרי סיכוי.

בפסק דין שהתקבל לאחרונה קבע השופט גזית כי עצם מציאת המחיצה שגודלה 80% מגודל הרחם מעידה על כך ששינוי האבחנה לרחם דו קרני נעשה באופן רשלני וללא כל בסיס. לדברי השופט, עצם העובדה שהתובעת הרתה מיד לאחר הסרת המחיצה מעידה שעקרותה נבעה מבעיה זו, דבר שמבהיר כי התנהלות נכונה של בית החולים ברזילי היתה יכולה למנוע מהתובעת את נזקיה.

כמו כן קבע השופט גזית כי בניגוד לטענות ההגנה, לא היתה בעיה בזרעו של הבעל משום שהאישה נכשלה גם בטיפולי פוריות מתרומת זרע שנערכה לאחר גירושיהם, תרומות הידועות בפוריותן הרבה.

על פי פסק הדין, רשלנות הרופאים החלה עם כשלון הטיפול בתרומת הזרע,  משום שאז היו אמורים הרופאים להבין כי הבעיה איננה נעוצה באי פוריות הזרע אלא בבעיה של האישה. בפסק דינו קבע השופט גזית כי לתובעת נותרה נכות נפשית בשיעור של 25% בגין האירועים והיא סובלת מנכות תפקודית בשיעור דומה.

משכך קבע השופט כי על בית החולים ברזילי ועל קופת החולים "מכבי" לשלם לתובעת סכום בסך של כ-814 אלף שקל בטרם ניכויים על פי חוק.

נושאים קשורים:  בית החולים "ברזילי",  פסק דין,  טעות באבחון,  גינקולוגיה,  טיפולי פוריות,  חדשות,  רשלנות רפואית
תגובות
אנונימי/ת
21.07.2020, 12:27

חחחחחחחחחחחחחח................
פתולוג מתלונן שנבעת למראה גופות??? רוב הפתולוגים שראיתי פחדו מאנשים חיים ולא מגופות.
אולי גם רדיולוגים יתבעו כי הם מפחדים מלראות צילומים?
התורנויות הקשות של הצוותים שהוא אחראי עליהם לא מפחידות אותו?
או שהתורנויות אותם הוא מבצע כמנהל לא מאפשרות לו ארוחות מסודרות ?
נשמע די בזיוני.

אנונימי/ת
21.07.2020, 12:28

סליחה
טעות בשיוך התגובה למקרה.