חדשות

מחסור חמור ברופאים פסיכיאטרים בבתי החולים לבריאות הנפש

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה: "המתמחים לא רוצים לבוא, בתי החולים מוזנחים, יש צפיפות, מספר החולים בכל מחלקה גבוה"

ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה. "שנים רבות לא עודכנו תקני המקצוע ולא שופרו תנאי העבודה"

בתי חולים הפסיכיאטריים מנסים לגייס פנסיונרים עקב מחסור ברופאים פסיכיאטרים. תפקידים בכירים של מנהלי מחלקות אינם מאוישים. 100 תקנים ב-11 בתי החולים הפסיכיאטריים אינם מאוישים בשל מחסור ברופאים. כך דיווח "ישראל היום".

בדיווח נמסר כי איגוד הפסיכיאטריה מזהיר מסגירת מחלקות וכי "כבר היום המאושפזים אינם נפגשים עם רופא בתדירות המתאימה. משך ההמתנה לתור במרפאת חוץ עלול להגיע גם חצי שנה בשל המחסור בכוח אדם".

בין הסיבות למחסור ברופאים: הרפורמה בבריאות הנפש שיצרה ביקוש לפסיכיאטרים בתפקידים שונים במרפאות וגרמה לעזיבה מבתי החולים וכן עומס, שחיקה, תנאי עבודה קשים במחלקות מיושנות וסיבות נוספות.

העיתון ציטט את ד"ר צבי פישל, יו"ר איגוד הפסיכיאטריה, שאמר: "אפילו תקנים של מנהלי מחלקות לא מאוישים. יש 100 תקנים ריקים ובנוסף נדרשת תוספת של עוד 100 תקנים שצריך כדי להביא למצב שבו יהיו למטופלים מספיק זמן רופא, והוא חסר גם במרפאות ובמחלקות. במצב אידאלי במחלקה יש שישה מומחים ומתמחים. לדעתי, אין היום אף מחלקה בארץ במצב שכזה. יש מחלקות שבהן רק פסיכיאטר אחד. רצוי שמטופל באשפוז יראה פסיכיאטר פעמיים בשבוע לחצי שעה, אבל זה לא מתאפשר".

על הסיבות למחסור במתמחים ובמומחים אמר ד"ר פישל, לפי הדיווח: "קופות החולים פתחו מרפאות במסגרת הרפורמה בבריאות הנפש ורופאים צעירים עוברים למשרות ניהול בקופות - זה מרוקן מחלקות. שנים רבות לא עודכנו תקני המקצוע ולא שופרו תנאי העבודה. בתי החולים מוזנחים, יש צפיפות, מספר החולים בכל מחלקה גבוה - כל אלה בין הגורמים לכך שמתמחים לא רוצים לבוא".

ד"ר זאב פלדמן, מזכיר ארגון רופאי המדינה (אר"מ), הזהיר על פי הדיווח: "מקצוע הפסיכיאטריה בסכנה. למרות שיש 100 תקנים לא מאוישים בבתי החולים הפסיכיאטריים, 400 רופאים יושבים בבית ומחכים למקום התמחות ואינם פונים לפסיכיאטריה".

תגובת משרד הבריאות: "אכן יש חוסר ברופאים פסיכיאטרים למבוגרים, ולילדים ונוער. משרד הבריאות מכיר בבעיה. בתכנית המענקים שפורסמה באחרונה יש תמריצים משמעותיים לרופאים שיבחרו בהתמחות בפסיכיאטריה, בדגש על בתי חולים ומרפאות בפריפריה. אנחנו צופים שהתכנית תביא לתוספת פסיכיאטרים, אבל התהליך יימשך כמה שנים".

נושאים קשורים:  בתי חולים פסיכיאטריים,  ד"ר צבי פישל,  חדשות,  התמחות בפסיכיאטריה
תגובות
26.01.2019, 13:31

תהילך הקבלה לרפואה בארץ פשוט הזוי!

אנונימי/ת
26.01.2019, 19:53

ככל שהרפואה תתקדם, כך מקצוע הפסיכיאטריה ילך וידעך עד שיעלם מן העולם (בדומה לאבחנות שנעלמו כגון היסטריה נשית).