חדשות

איגוד הרדיולוגים: מחסור בכ-200 אנשי מקצוע לפענוח מהיר של בדיקות הדמיה

יו"ר האיגוד, פרופ' יעקב סוסנה: "נבדקים מקבלים פענוח חודש אחרי הבדיקה ובפרק הזמן הזה מצבם עלול להחמיר"

בדיקת MRI (צילום: אילוסטרציה)
בדיקת MRI (צילום: אילוסטרציה)

על פי הערכת איגוד הרדיולוגים, חסרים כיום כ-200 אנשי מקצוע כדי לפענח בתוך זמן קצר את בדיקות ההדמיה MRI ו-CT. בחלק מהמכונים הנבדק ממתין לתוצאות הפענוח חודש ימים והמצב עלול להחמיר, כך אמר יו"ר האיגוד, פרופ' יעקב סוסנה, לקראת פגישה למציאת פתרון למחסור בכוח אדם בהשתתפות מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ויו"ר ההסתדרות הרפואית פרופ' ציון חגי.

"ישראל היום" דיווח הבוקר (ה') שהפגישה עשויה להתקיים היום. בדיווח נמסר כי אמנם נוספו בשנתיים האחרונות מכשירי MRI לבתי החולים כדי לסגור את הפער בנושא מול הממוצע במדינות ה-OECD אבל לא נוספו תקני כוח אדם להפעלתם וכך חסרים עדיין אנשי מקצוע בעיקר כדי לפענח את ממצאי הבדיקות.

פרופ' יעקב סוסנה (צילום: פרטי)

פרופ' יעקב סוסנה, יו"ר איגוד הרדיולוגים. "מצב בלתי נסבל" (צילום: פרטי)

פרופ' סוסנה אמר לעיתון כי "המצב הנוכחי בלתי נסבל על פי כל סטנדרט עולמי. אם אחרי חודש מקבל נבדק את פענוח הבדיקה, פירוש הדבר שבזמן הזה, חודש מהבדיקה, הוא לא מקבל טיפול מתאים ומצבו עלול להחמיר".

נושאים קשורים:  דימות,  רדיולוגים,  מחסור ברדיולוגים,  MRI,  CT,  איגוד הרדיולוגים,  חדשות
תגובות
אנונימי/ת
20.09.2018, 19:41

עוד כישלון של ליצמן והמנכ"ל שלו שהורסים את מערכת הבריאות בשיטתיות אכזרית ,
ועוד יש להם תירוצים להצדיק את המחדלים שלהם .

אין ספק שדוגמה זו למחסור בכח אדם מיומן שהכשרתו דורשת שנים מדגישה ביתר שאת את הצורך בהכוונת התמחויותצותיעדוף מועמדים לפי צרכים לאומיים ארוכי טווח. אין כל ספק שזוהי משימה שה.ר.י צריכה להרתם לה בהקדם המיידי

21.09.2018, 09:34

שישלמו יותר , יפתר המשבר...

אנונימי/ת
21.09.2018, 19:11

מה שיעור הבדיקות המיותרות? באופן צפוי זמינות הבדיקות מעלה את הביקושים, ובהעדר סינון של ההפניות נוצרים צווארי בקבוק במקומות אחרים. זאת בעיה כללית, לא רק ברדיולוגיה, והיא נגרמת בחלקה מנסיגה ביוקרתה של הרפואה הקלינית, הזולה והחכמה,, ע״ח בדיקות והדמיות.

אנונימי/ת
22.09.2018, 03:47

רק לי זה מוזר של-יו"ר איגוד רופאי ההדמיה יש תמונה מטושטשת?
אולי אם הוא היה מטושטש פחות היה נחסך זמן פענוח רב?

אנונימי/ת
22.09.2018, 03:53

מהפכת הטלרדיולוגיה גרמה לכך שכבר היום יש עודף גדול של רדיולוגים שלא יודעים מה לעשות איתם. אם פעם היית צריך להחזיק רדיולוג שיישב בכל מכון בפריפריה ויפענח רנטגנים מכל הסוגים, היום אתה יכול להחזיק 10% ממספר הרדיולוגים בחדר אחד באזור המרכז כאשר כל אחד מהם מתמחה בפענוח של צילום ספציפי (חזה, גב, ברך).

וזה רק ברמה הארצית. כשמביאים בחשבון את שוק הטלרדיולוגיה הבינ"ל שמאפשר לקבל 3 פענוחים בשליש מהזמן ושליש מהמחיר של מפענח ישראלי אחד, אז נראה שהעודף ברדיולוגים אבחנתיים ישראלים הוא אפילו גדול יותר.

מי שמתחיל היום התמחות ברדיולוגיה אבחנתית עושה טעות ענקית.

אנונימי/ת
22.09.2018, 08:19

אתה כל כך טועה. 7.6 שקלים לפענוח של צילום חזה, זה התעריף של קופת חולים. גם רדיולוג הודי לא יהיה מוכן לחתום על תשובת הדמייה חורצת גורלות בתמחור כזה.

אנונימי/ת
23.09.2018, 04:52

אם מקדישים 30 שניות לפענוח (ב.מ.פ) אז זה יוצא 912 ש"ח לשעה.

אם היית עובד במערכת היית יודע שאחרי לחיצה על מקש במקלדת לוקח מינימום 30 שניות עד שתהיה תגובה. הרדיולוג הכי מהיר לא יכול לעבור 30 בדיקות בשעה. 228 שקלים ברוטו לשעה זה לא נקרא הרבה. ובתור עובד קופת חולים כבר 13 שנה, זה רק הולך ומחמיר. במקביל, המחסור ברדיולוגים הולך ומחמיר. יותר מכשירי הדמייה ויותר דרישות להדמייה מטעם הרופא המטפל, ללא עלייה תואמת במספר הרופאים. אני לא מכיר רופא בבית החולים שיקבל תשובה מרדיולוג הודי ולא יבוא אלי ל"חוות דעת שנייה". לא יודע מאיפה הבאת את "שליש הזמן" לפענוח. אם כבר רק להיפך, רדיולוג יהודי עובד פי 3 מהר יותר מהרדיולוג הממוצע בעולם.
התגובה שלך בכלל לא מובנת, עם סתירות פנימיות. כרדיולוג אני יכול רק לומר שרודפים אחרי לפענח, לנהל, לתת-ייעוצים ובכלל יש מחסור אדיר ברופאי ההדמיה. אז האימרה שרופא יעשה טעות אם ילך להתמחות בהדמייה שגויה לחלוטין. תלוש המשכורת השמן שלי יעיד על זה.

רק לחדד: הרדיולוג הישראלי מקבל עבור כל בדיקה גרושים. מרוויח טוב כי הוא עובד כמו חמור, כותב המון המון בדיקות. הנכון היה אם היו יותר רדיולוגים שכותבים פחות בדיקות ומקבלים מחיר נורמלי עבור כל בדיקה. כמו בעולם המערבי.

אנונימי/ת
25.09.2018, 07:43

תוכנת מחשב תעשה את זה כמעט בחינם ובקצב יותר מהיר. עניין של כמה שנים.
שיהיה לך לבריאות עם תלוש המשכורת השמן, אבל זה ממש לא מובטח לדור הבא.

אנונימי/ת
22.09.2018, 07:27

עוד משבר מלאכותי בכדי לייאש את החולים שישלמו פרטי עבור "פיענוח". תגידו, על מי אתם עובדים?

אנונימי/ת
22.09.2018, 22:03

אכן משבר מלאכותי כמו שנאמר.
בינה מלאכותית כבר מראה תוצאות יפות בתחום. זה עדיין בשטח המחקרי, אבל לא יקח זמן רב עד שזה יגיע גם לידי יישום. אני מניח שלא יוותרו על רדיולוגים, אבל יצטרכו הרבה פחות