חדשות

מחקר: מיגרנות חמורות בנשים קשורות לסיכון גבוה ב-50% להתקפי לב ושבץ

מחקר מצא, כי נשים עם מיגרנות נמצאו בנטייה גדולה ב-50% מאחרות לפתח מחלה קרדיווסקולרית, בהשוואה לנשים ללא מיגרנות חמורות

כאבים בקרב בני נוער (צילום: אילוסטרציה)

נשים הסובלות ממיגרנות עשויות להימצא בסיכון מוגבר לבעיות קרדיווסקולריות כמו התקף לב או שבץ; כך העלה מחקר פרוספקטיבי שנעשה בארה"ב ושפורסם בסוף השבוע בכתב העת BMJ.

החוקרים ביצעו ניתוח נתונים לגבי 115,541 נשים בגילים 42-25 לאורך התקופה שבין 1989 ל-2011. כבר בתחילת המחקר, דיווחו 17,531 נשים כי כאבי הראש שלהן אובחנו כמיגרנות בידי רופא, ועוד 6,389 דיווחו על מיגרנות מאובחנות במהלך 20 השנים הבאות.

בתקופת המחקר התרחשו בקבוצת המשתתפות 1,329 אירועים קרדיווסקולריים כמו התקפי לב ושבץ ו-223 מקרי מוות כתוצאה מכך.

נשים שאובחנו עם מיגרנות נטו יותר להיות עם יתר לחץ דם, כולסטרול גבוה, היסטוריה משפחתית של התקפי לב, הן עישנו וגם היו במשקל יתר.

לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון גורמי סיכון שעשויים להשפיע על הסיכון לאירועים קרדיווסקולריים בקרב נשים, מצאו החוקרים כי נשים עם מיגרנות נמצאו בנטייה גדולה של 50% מאחרות לפתח מחלה קרדיווסקולרית, בהשוואה לנשים ללא מיגרנות חמורות.

המחקר החדש היה שונה מקודמו שנעשה בקרב נשים מבוגרות בארה"ב שדיווחו על מיגרנות בליווי אאורה. החוקר המוביל, ד"ר טוביאס קורט מהמכון לבריאות הציבור באוניברסיטה הרפואית בברלין, ציין כי לא ידוע אם טיפול במיגרנות יקטין את הסיכון לאירועים קרדיווסקולריים. "אנחנו מקווים שתהיה לנו הזדמנות לחוקר סוגיה זאת", אמר.

במאמר נלווה לדו"ח המחקר כתבו ד"ר רבקה בורץ' (Burch) מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת הרווארד בבוסטון וד"ר מליסה רייהיל (Rayhill) מאוניברסיטת מדינת ניו-יורק בבאפאלו, כי הממצאים מעלים את השאלה אם נשים עם מיגרנות צריכות לקבל טיפול באספירין או בתרופות נגד כולסטרול ממשפחת הסטטינים.

ממצא יחיד במחקר הזה עלה כי בקרב נשים עם מיגרנות שטופלו באספירין דווקא עלה הסיכון להתקף לב. מחברות המאמר הדגישו, כי אין למהר בקבלת מסקנות ויש להעדיף ריסון תראפויטי כל עוד אין יותר מידע על המנגנונים שמקשרים בין מיגרנה לבין מחלה וסקולרית.

לקריאה נוספת

נושאים קשורים:  חדשות,  מחקר,  מיגרנה,  נשים,  בעיות לב,  שבץ,  בעיות קרדיווסקולריות
תגובות